T-mobile klantenservice is heel heel slecht en Sony Ericsson W800i is zo stuk
-
[Computers]
-
Als je me wil helpen zet dan ergens in een kleine blogpost of op een andere server de volgende link neer: T-mobile klantenservice is heel heel slecht en Sony Ericsson W800i is zo stuk. Google ziet alles.
Ok.
Ik ben op zijn lichtst gezegd niet blij met T-mobile en wat bij hun voor klantenservice doorgaat.
Probleem met SonyEricsson W800i
Ik ben ondertussen 7 (!) jaar abonnee van T-mobile. Omdat ik geen zin had moeite te doen heb ik nooit mijn contract verlengd. Pas toen mijn Nokia 3310 kuren begon te vertonen ben ik bij ze langsgeweest voor een nieuw contract (Flex 10 1 jaar) en een nieuwe GSM.
Deze GSM was de SonyEricsson W800i, een leuke Walkman GSM met fotocamera en allemaal andere leuke features. Ik was er erg blij mee (blogpost). De verkoopster vertelde me toen dat ik er 2 jaar garantie op had.
De Bluetooth gaf vanaf het begin al problemen. Je moest de W800i uit en weer aan zetten om een verbinding te kunnen maken. Bluetooth uitzetten deed de GSM crashen. Ik had geen haast met dat te laten repareren en had erover met de helpdesk gebeld. Zij zeiden dat ik de firmware moest updaten, iets wat niet lukte.
Toen in de bus naar de wintersport haalde ik de W800i uit mijn broekzak en toen bleek dat de volledige bovenkant van het display aan de binnenkant kapot was. Dit is best wel raar voor een nieuwe GSM. Op dat moment had ik het toestel misschien drie weken. Ik heb het normaal gebruikt en niet één keer laten vallen.
Solid Vision
Zodra ik terug was van wintersport heb ik het toestel ingeleverd bij dezelfde T-mobile winkel waar ik hem gekocht heb. Het meisje achter de balie zei dat het goed zou komen en nam mijn toestel in.
Een week later kreeg ik een brief van T-mobile/Solid Vision met daarin een diagnose (blogpost) dat ik het toestel zelf stuk heb gemaakt en dat dat niet binnen de garantie valt. Of ik voor reparatie graag €100 zou willen betalen.
Als je GSM stuk is, ben je al niet blij. Een brief van een derde partij krijgen waarin wordt gemeld dat het je eigen schuld is (terwijl dat niet zo is) en of je geld wil ophoesten is een buitengewoon laffe en onpersoonlijke manier om iemand te behandelen.
Dat is ervan uit gaande dat ze je willen helpen, dat wil T-mobile niet of ik heb er geen enkel teken van kunnen ontdekken. Als je eenmaal het contract hebt getekend, willen ze je alleen nog maar uitwringen voor zoveel mogelijk geld.
Het blijkt dat T-mobile een overeenkomst heeft met Solid Vision dat zij alle reparaties doen. Zij gaan ervan uit dat als het display van binnen beschadigd is, dat het dan aan mij ligt. Dit soort schade wordt niet gedekt door de garantie.
Ik heb geen echte opties. Ik kan hen niet bewijzen dat ik het toestel normaal heb gebruikt. Stel ik laat het repareren en na twee weken blijkt het weer op mysterieuze wijze stuk te zijn, moet ik dan weer €100 betalen? En daarna?
T-mobile
Bij de T-mobile balie word ik te woord gestaan door weinig intelligente, koude, onwillige en niet betrokken baliemedewerkers. Ze willen of kunnen mij niet helpen: “Ik kan u niet helpen,” is geen klantenservice.
Wat ze wel kunnen is je dingen verkopen en contracten aansmeren. Als dat eenmaal gebeurd is, ben je dus niet interessant meer.
Het enige wat ik kan doen is mijn GSM terugkrijgen en dan een brief schrijven aan de klachtenafdeling van T-mobile. Wat daaruit komt, moeten we nog maar zien.
Ik ben zeven jaar klant geweest van T-mobile en ik had elk jaar een contractverlenging met nieuwe GSM kunnen krijgen. Dat heb ik niet gedaan. Ik behoor dus tot de categorie goede naïeve trouwe klanten. Het soort klanten dat je zou moeten willen houden.
Voor T-mobile is dit soort trouw dus niks waard en ook geen reden om je te helpen.
SonyEricsson
Bij Solid Vision verwezen ze me ook nog even door naar de SonyEricsson helpdesk. Dat is fijn, je hebt een probleem met je GSM en voor je het weet zit je met drie verschillende bedrijven te bellen.
Volgens SonyEricsson is het dragen van een GSM in je broekzak geen normaal gebruik en bestaat er dan een risico op drukschade. Dat veel mensen de GSM in hun broekzak bewaren maakt niet uit; het is geen normaal gebruik. Mensen voorlichten over het feit dat hun garantie dan niet geldig is, vinden ze ook niet belangrijk.
Waarom het bij iedereen goed gaat, en toevallig bij mij niet en waarom ik daar dan de dupe van moet worden kon de vrouw aan de telefoon me niet uitleggen.
De logica is helder, een kapotte GSM is meer business voor Sony Ericsson dan een GSM die het jaren blijft doen. Mensen voorlichten over potentiele risico's schrikt alleen maar af bij het verkopen.
Conclusie
T-mobile heeft mij een defect product verkocht en ze leveren een extreme wanprestatie met hun klantenservice. Ik vind dit genoeg reden om mijn contract bij T-mobile op te zeggen maar dat mag schijnbaar niet.
Nu is het voor mij wachten op mijn GSM retour (dan post ik wel een foto van de schade) en een brief opsturen naar de afdeling klachten waar dan weer weken overheen gaan. Als de gang van zaken tot nu toe enige indicatie is, heb ik weinig hoop maar ik ben wel benieuwd.
Update: Ik heb hem nu eindelijk terug en ik heb een foto gemaakt van de schade.
-
-
Geplaatst door alper at 2006-02-20 19:13
| Geef commentaar (21)
| Trackbacks (0)
Opmerkingen
Re: T-mobile klantenservice is heel heel slecht en Sony Ericsson W800i is zo stuk
Kwalitatief Uitermate Teleurstellend produkt begrijp ik.
Ik haat het, als ze zo klantonvriendelijk zijn.
Geplaatst door:
marbel
op February 21,2006 21:38
Re: T-mobile klantenservice is heel heel slecht en Sony Ericsson W800i is zo stuk
Ja, ze hebben blijkbaar nooit echt van relatiebeheer gehoord. Ik had dan misschien het goedkoopst mogelijke abonnement (ik ben student), ik zat er over na te denken om een Internet Totaal abonnement te nemen. Nu dus niet.
Elk jaar switchen lijkt de beste strategie te zijn. Ik moet nog een nieuwe zorgverzekeraar uitzoeken (of bij CZ blijven).
Geplaatst door:
Alper
op February 22,2006 00:16
Re: T-mobile klantenservice is heel heel slecht en Sony Ericsson W800i is zo stuk
Handig als je wat extra cash op hand hebt als je van zorgverzekering switcht. Je moet dan v/a 1 januari je nieuwe betalen en je krijgt pas (veel) later van je oude het verschil terug. Althans, dat is likely.
Qua mobieltjes:
Switchen is de beste strategie.. sort of. tegenwoordig krijg je ook hele goede deals als je expliciet blijft, dus dat werkt ook, en je hoeft niet moeilijk te doen met nummers switchen.
Mensen die niet switchen is gewoon money in the pocket voor die lui. Als ze echt slim zijn, dan staat er in hun klanten database een heel groot plakkaat met het woord 'DWEEB!!!!' over je foto heen.
Zo slim zijn ze helaas niet. Grote bedrijven zijn compleet niet te doorgronden, dat zou ik jou niet hoeven te vertellen.
Gelukkig werkt een media-stink heel goed. Succes met de operatie.
Geplaatst door:
Reinier Zwitserloot
op February 22,2006 03:48
Re: T-mobile klantenservice is heel heel slecht en Sony Ericsson W800i is zo stuk
Wat een gezeik met die zorgverzekeringen. In een werkelijk vrije markt zou je elke maand moeten kunnen wisselen (ook van krant, energie, internet en telecom).
Waarom is de VVD daar toch niet voor?
Maar inderdaad, fear my Pagerank. Die van T-mobile is toch maar 2 hoger dan die van mij.
Zoek maar op "t-mobile klantenservice" of iets dergelijks. En ik wacht nog tot Google ook de permalink heeft ge-indexeerd (in plaats van alleen de blog-voorpagina).
Geplaatst door:
Alper
op February 22,2006 11:39
Re: T-mobile klantenservice is heel heel slecht en Sony Ericsson W800i is zo stuk
SIM eruit halen, SIM in andere telefoon douwen, klaar.
Sommige telefoons hebben een 'SIM lock', dat betekent dat er alleen een SIM van een bepaalde provider in kan. Dit gebeurt vaak als je een standaard deal aangaat moet een bizar goedkope telefoon erbij. Bij een of andere louche half-crimineel kun je ze unlocken voor een euro of 5, er is er vast wel een in je straat of buurt. Als de telefoon al meer dan een jaar oud is kun je ook vaak een brief sturen naar de originele provider om de SIM lock uit te zetten, maar dit kost je je telefoon voor een week of 3.
Veel telefoons hebben geen simlock.
Geplaatst door:
Reinier Zwitserloot
op March 06,2006 03:39
Re: T-mobile klantenservice is heel heel slecht en Sony Ericsson W800i is zo stuk
Wat denk je van een leuke dame van t-mobile die je vrijdagmiddag terwijl je in de auto zit opweg naar vakantie opbelt met de mededeling dat je SIM geblokkeerd wordt ? Geen waarschuwing vooraf , niks. Reden : ik ben nieuwe klant en heb nog geen betaal historie ( betaal automatisch via bank ).
Of ik maar z.s.m. een voorschot zou willen betalen ! Nogmaals vrijdagmiddag in de auto op weg naar vakantie adres. In plaats van blij te zijn met nieuwe veel bellende klanten....
Ze hadden overigens even bij de BKR kunnen kijken of ik daar in de zwarte lijst sta.
Ik heb vandaag kontrakt opgezegd wegens van hun zijde niet nakomen tot verplichtingen. Ik ben benieuwd.
Juridisch kunnen ze zich achter de algemene voorwaarden verschuilen echter elke rechter zal verwachten dat er een redelijke termijn gesteld moet worden waarbinnen ik voorschot zou moeten betalen, 'nu' werkt dus niet.
De directeur van t-mobile heeft volgens mij als e-mail : joop.evers@t-mobile.nl
Geplaatst door:
Eddy
op March 27,2006 15:14
Re: T-mobile klantenservice is heel heel slecht en Sony Ericsson W800i is zo stuk
@Eddy: Dat zou inderdaad makkelijk zijn als consumenten ook eenzijdig hun contract zouden kunnen opzeggen als ze niet tevreden zijn.
Dit is helaas nog redelijk moeilijk. Zul je zien dat als bedrijven als T-mobile van hun kant het contract eenzijdig willen opzeggen dat dat een stuk makkelijker gaat.
Geplaatst door:
Alper
op March 28,2006 11:44
Re: T-mobile klantenservice is heel heel slecht en Sony Ericsson W800i is zo stuk
Ik ben sinds eind maart abonnee bij t-mobile, ook met een w800i. De mijne is gelukkig (nog) heel, maar met de klanten'service' heb ik helaas dezelfde ervaring.
Die verschrikkelijke site van t-mobile werkte niet, dus ik bel klantenservice om mijn tegoed op te vragen. Krijg ik meteen een preek van die helpdesk-kneus dat dat niet de bedoeling is, terwijl hij die informatie gewoon in beeld heeft staan.
Geen spatje klantvriendelijkheid, 0 service.
Boze brief is onderweg.
Geplaatst door:
Johan
op April 16,2006 17:26
Re: T-mobile klantenservice is heel heel slecht en Sony Ericsson W800i is zo stuk
T-Mobile is het slechste telefoonmaatschappij die ik ooit gekend heb. Ik ben al 6 jaar abbonnee van T-mobile en en ben nu al bijna 7 maanden bezig om het contract te verbreken.
Iedere keer als ik de klantenservice bel zijn ze chagrijnig of dan kennen ze me onderhand wel. Ze zijn ontzettend brutaal en voor je het weet zeggen ze tegen je ,Je moet niet zo zeuren !! en hengen ze de hoorn zonder pardon op. Het enige wat ik wilde is een beeindiging van het contract en verder gaan op T-mobile pre-paid.
Als je een nieuwe klant bent en je wilt een contract afsluiten met T-mobile zijn ze er als de kippen bij en kunnen ze binnen een uur alles voor je regelen, maar als je bij ze weg wilt dan ben je een zeikerd en een zeurpiet kortom een hele slechte klantenservice en klantonvriendelijk.
Ze hebben gewoon studenten achter de klantenservice balie die helemaal van niks snappen. Het zijn gewoon ezels!!
Nu een 8 maanden verder heb ik nog steeds een contract aan mn broek en ze blijven me vertellen dat ik het contract niet kan verbreken en over kan gaan op pre-paid terwijl ik al 1000 x heb gebeld en 2 keer een brief heb opgestuurd ter bevestiging van de beeindiging en nog geven ze toe dat mn brief niet aangekomen is dat ik over een week weer terug moet bellen of dat er niemand op de afdeling is die me kan helpen....
NOEMT T-MOBILE DIT KLANTENSERVICE ??
Tegen dit soort bedrijven is er als particulier niks te doen. Je staat machteloos en er is niemand die je kan helpen want brieven die je opstuurd worden beantoord met : Telefonisch hebben wij u een aantrekkelijk aanbod gedaan om uw contract te vernieuwen. Als u nu uw contract vernieuwt, dan kunt u kiezen uit een van de nieuwe mobiele telefoons en gaat u bellen volgens het tariefplan dat we telefonisch met u hebben afgesproken. Telefonisch afgesproken ??? Ik heb helemaal niks afgesproken !!
Waar slaat dat nou weer op ik wil toch gewoon een beeindiging niet een vernieuwing !!
Of dan kryg je een paar weken later nog een brief met allemaal aanbiedingen en in die tussentijd blijft de klant maar betalen want anders sturen ze de incasso op je af als je niet betaald. Dus wat moet je dan als particulier ?? Machteloos !!
Zijn er meer mensen met dit probleem ??
Geplaatst door:
Musa
op May 07,2006 13:47
Re: T-mobile klantenservice is heel heel slecht en Sony Ericsson W800i is zo stuk
Ik snap even niet waar het allereerste verhaal op slaat. T'is toch een heel logische reactie en duidelijk dat zo'n schade niet door normaal gebruik ontstaat? Je maakt mij niet wijs dat het spontaan is ontstaan als gevolg van een fabrieksfout! Ooit heb ik soortgelijke schade gehad aan een mobiel maar dat kwam omdat er een 27-tons heftruck overheen gereden was (toen was het toetsenbord ook stuk). Is het echt absoluut onmogelijk dat je niet per ongeluk tegen iets aangelopen bent en dat niet opgemerkt hebt?
En inderdaad een GSM hoort niet in de broekzak.. daar isie niet op gebouwd. Tevens is een GSM niet geschikt om mee in de regen te bellen want hij is niet waterproof. Oke, iedereen inclusief ik doe het wel maar als t'apparaat er niet voor is gemaakt mag hij stuk gaan en zo niet dan heb je geluk.
Accepteer je verantwoording.. je kunt T-mobile verantwoordelijk houden voor jou fouten maar reken je naar jezelf netzo? Ik neem aan dat je werkt... mogen jouw clienten, klanten of je baas net zoveel perfectie van jouw achten als jij van T-mobile? Als jij je auto verkoopt... kan de koper na 3 maanden nog terug komen bij jou omdat hij er eindelijk achter is dat de uitlaat vrijwel doorgeroest was?
Wel een slecht punt van de w800i is dat het beschermklepje voor de lens nogal makkelijk open gaat in je broekzak... Maar goed, daar mag je hem natuurlijk niet in stoppen.
Nou, nog veel plezier en reken er maar niet op dat andere providers beter zijn....
Ab Doel
Geplaatst door:
Ab Doel
op May 11,2006 21:12
Re: T-mobile klantenservice is heel heel slecht en Sony Ericsson W800i is zo stuk
Helemaal mee eens Ab!
Geplaatst door:
Andreas
op May 11,2006 21:15
Re: T-mobile klantenservice is heel heel slecht en Sony Ericsson W800i is zo stuk
Ik weet niet hoe serieus deze reacties zijn, maar volledigheidshalve reageer ik er toch maar op. Je zult lezen dat ik niet erg onder de indruk ben van de argumenten die aangevoerd worden.T'is toch een heel logische reactie en duidelijk dat zo'n schade niet door normaal gebruik ontstaat? Je maakt mij niet wijs dat het spontaan is ontstaan als gevolg van een fabrieksfout! Ooit heb ik soortgelijke schade gehad aan een mobiel maar dat kwam omdat er een 27-tons heftruck overheen gereden was (toen was het toetsenbord ook stuk). Is het echt absoluut onmogelijk dat je niet per ongeluk tegen iets aangelopen bent en dat niet opgemerkt hebt?
Ik heb opgemerkt dat ik het toestel niet lang genoeg in mijn bezit heb gehad om er rare dingen mee gedaan te hebben. Er is geen heftruck overheen gereden en ik ben niet met mijn broekzakken tegen muren aangelopen.En inderdaad een GSM hoort niet in de broekzak.. daar isie niet op gebouwd. Tevens is een GSM niet geschikt om mee in de regen te bellen want hij is niet waterproof. Oke, iedereen inclusief ik doe het wel maar als t'apparaat er niet voor is gemaakt mag hij stuk gaan en zo niet dan heb je geluk.
Ik heb ook al gemeld dat het een argument van likmevestje is dat een GSM niet in een broekzak hoort. Iedereen weet dat de meeste mannen hun GSM in hun broekzak bewaren. Als het merendeel van de bevolking iets doet, dan is het normaal gebruik. Zeggen dat het dat niet is, is je indekken op een hele huichelachtige manier omdat je niet bereid bent om achter je product te staan.Accepteer je verantwoording.. je kunt T-mobile verantwoordelijk houden voor jou fouten maar reken je naar jezelf netzo? Ik neem aan dat je werkt... mogen jouw clienten, klanten of je baas net zoveel perfectie van jouw achten als jij van T-mobile? Als jij je auto verkoopt... kan de koper na 3 maanden nog terug komen bij jou omdat hij er eindelijk achter is dat de uitlaat vrijwel doorgeroest was?
Het voorbeeld van de auto is gezocht. Als ik mijn GSM drie maanden had kunnen gebruiken was ik al een stuk blijer geweest dan met deze troep. Maar de strekking van dit argument neem ik op en ja de dingen die ik doe wil ik goed en integer doen; woorden die bij T-mobile niet in het boekje staan. Als iedereen zich zou gedragen zoals T-mobile dan zou de wereld een corrupte kleptocratische chaos zijn.
Wat ze ook hadden kunnen doen trouwens en dat is nog zonder mijn schade te hebben hersteld is, eerlijk zijn over de procedures en over de garantievoorwaarden. Liefst voor de aankoop al, maar als ik het beschadigde toestel kom inleveren had het ook gemogen. Begrip tonen voor mijn situatie, hun kant van het verhaal toelichten, zich proberen in te leven in hoe ik me voel als trouwe klant en proberen een oplossing te zoeken.
Dat hadden ze ook kunnen doen in plaats van met een stalen gezicht te wijzen op de regeltjes en me proberen af te schepen. Elke keer dat je moet wijzen op regeltjes ben je laf en moet je je afvragen of je wel goed bezig bent.Wel een slecht punt van de w800i is dat het beschermklepje voor de lens nogal makkelijk open gaat in je broekzak... Maar goed, daar mag je hem natuurlijk niet in stoppen.
Klopt van het klepje. En als ik hem echt niet in mijn broekzak had mogen stoppen, dan hadden ze me dat moeten vertellen bij de verkoop en dan zouden ze dat vanaf nu moeten doen bij elke verkoop. De meeste mensen weten dit niet (de meeste mensen dragen hun GSM in hun broekzak) en het is de plicht van de verkoper om de klant te informeren over dit soor dingen.Nou, nog veel plezier en reken er maar niet op dat andere providers beter zijn....
Doe ik ook niet. Klantvriendelijkheid, moraliteit en integriteit zijn ver te zoeken in de telecomsector.
Geplaatst door:
Alper
op May 12,2006 01:06
Re: T-mobile klantenservice is heel heel slecht en Sony Ericsson W800i is zo stuk
En nu ben ik toch wel benieuwd wie degen is die allebei de bovenstaande commentaren plaatste is.
a80-127-72-185.adsl.xs4all.nl (80.127.72.185)
Geplaatst door:
Alper
op May 12,2006 01:09
Re: T-mobile klantenservice is heel heel slecht en Sony Ericsson W800i is zo stuk
Als mede blog owner vraag ik me af:
Ik zou dit soort trolls eigenlijk gewoon verwijderen. De 1e op zich niet, maar dus wel als er van dezelfde IP een warme 'helemaal mee eens' achter komt. Dan is het wel weer duidelijk.
RIPE beschermt persoonsgegevens ietwat, dus verder dan dit zal je niet snel komen. Voor zover ik weet levert XS4ALL aan bedrijven en personen.
Re: T-mobile klantenservice is heel heel slecht en Sony Ericsson W800i is zo stuk
Ik ben ondertussen al een lange tijd klant van T-Mobile. Iets meer dan 5 jaar.
Ik moet zeggen dat de afgelopen jaren de klantenservice zeer goed is bij T-Mobile. Je word direct geholpen als je belt, de medewerkers stellen zichzelf netjes voor en je probleem (indien mogelijk) wordt direct verholpen.
Ik mag kan dus niet mee klagen over hoe slecht T-Mobile Klantenservice is, aangezien het imo zeer goed verloopt.
Daarnaast begrijp ik niet dat je zo aan het klagen bent.
Ten eerste zijn de winkels van Telecom Providers verkoop punten en geen service punten. Dit houd in dat de je inderdaad contracten kunnen verkopen, maar meer dan dat kunnen ze echt niet, niet eens je belminuten opvragen...
Ten tweede zie ik niet waarom een telecom provider de verantwoordelijkheid moet nemen voor de fouten van de gebruikers. Je krijgt een duidelijke handleiding bij, die dit soort dingen expliciet aanhaald. Om dan te schreeuwn dat je niet op de hoogte bent gebracht vind ik maar een slappe excuus.
Toen in de bus naar de wintersport haalde ik de W800i uit mijn broekzak en toen bleek dat de volledige bovenkant van het display aan de binnenkant kapot was. Dit is best wel raar voor een nieuwe GSM. Op dat moment had ik het toestel misschien drie weken. Ik heb het normaal gebruikt en niet één keer laten vallen.
Dit vind ik persoonlijk een zeer ongeloofwaardig verhaal. Je zegt het zelf ook al, het is best wel raar voor een toestel om dit soort mankementen te vertonen.
Ik kan begrijpen dat je gefrustreerd bent dat je eindelijk is een nieuwe toestel neemt en dat het dan gelijk misgaat, maar om dan zo te gaan zitten janken, is toch een beetje teveel van het goede.
ps. met een Flex 10 ben je ook niet een bepaald een denderend klant.
En nee ik ben niet werkzaam voor T-mobile
Geplaatst door:
David
op November 21,2006 18:31
Re: T-mobile klantenservice is heel heel slecht en Sony Ericsson W800i is zo stuk
toch mooi he, dat een wijsneus zoals jij zo'n mega organisatie afkraakt en dat deze door de media juist de hemel ingeprezen wordt.
Lees, geen enkel toestel gaat uit zichzelf kapot. Echt niet! Nooit en ten nimmer. Niet die schade waar jij mee te maken hebt.
Ik bewonder wel je doorzettingsvermogen, je hebt het zelfs zo ver weten te schoppen dat je artikel deels wordt vertoond op een andere website... Met je professor taal.
Geplaatst door:
Ferry
op December 12,2006 19:50
Re: T-mobile klantenservice is heel heel slecht en Sony Ericsson W800i is zo stuk
05/12/05 T-Mobile klantenservice behaalt als eerste telecomoperator het ITO kwaliteitscertificaat
De klantenservice van T-Mobile mag als eerste telecomoperator het ITO kwaliteitskeurmerk voeren. De certificering toont aan dat T-Mobile’s klantenservice goed bereikbaar is en goede service levert.
Geplaatst op 6-12-2005 door Marco Houthuijzen
Op 2 december heeft Joop Evers, de directeur van T-Mobile Klantenservice, uit handen van ITO voorzitter Dick Westerdorp het ITO certificaat ontvangen. De Stichting ITO houdt zich sinds 2003 bezig met het certificeren van organisaties die telefonisch goed bereikbaar zijn en de dienstverlening aan klanten op een hoog peil hebben staan. Organisaties die voor het keurmerk in aanmerking willen komen laten zich toetsen door onafhankelijke experts. Dit gebeurt in de vorm van bezoeken door auditors en het afnemen van zogenaamde ‘mystery calls’.
Joop Evers is erg trots dat de T-Mobile Klantenservice de strenge toets met succes heeft doorstaan: “Met steeds nieuwe mobiele telefoons, acties en nieuwe diensten, is het in de dynamische markt van mobiele telefonie van groot belang dat klanten deskundig en snel te woord worden gestaan. Service is voor veel consumenten een van de belangrijkste factoren om voor een provider te kiezen. T-Mobile streeft er dan ook naar klanten altijd de beste service te geven. Het ITO certificaat is een duidelijke bevestiging van een professionele, onafhankelijke autoriteit dat wij op de goede weg zijn om in onze service uit te blinken. Het spreekt voor zich dat wij bijzonder trots zijn op het feit dat T-Mobile het kwaliteitskeurmerk als eerste telecomoperator mag voeren.”
Ook ITO voorzitter Dick Westendorp toont zich verheugd met de certificering: “T-Mobile opereert in een markt waar de concurrentie groot is en vele prijzenslagen woeden. Het is dan een goed teken dat men zich juist op service wil onderscheiden. In dat verband speelt de telefonische klantenservice een heel belangrijke rol. Het is immers daar waar het merendeel van de contacten tussen het bedrijf en de klanten plaatsvindt! Goede service verhoogt de kwaliteit van de producten en een onafhankelijke toetsing door ITO is daarbij een fraaie bekroning.”
T-Mobile is het elfde bedrijf dat een ITO certificaat ontvangt, naast organisaties als Planet Internet, De Telegraaf, Visa Card Services en Amicon Menzis. Het ITO keurmerk is een uniek Nederlands product, waarvan ook de opzet bijzonder is. De certificering is namelijk ontwikkeld op basis van grootschalig onderzoek onder Nederlandse consumenten. Wensen en verwachtingen van deze groep zijn geïnventariseerd en ‘vertaald’ naar een normeringsmodel met een groot aantal meetpunten. Om voor certificering in aanmerking te komen moeten organisaties niet alleen aantonen dat men goed bereikbaar is. De dienstverlening moet ook betrouwbaar zijn, respect uitstralen en resultaatgericht zijn.
Bron: www.bereikbaarheid.nl
Overigens, Joop Evers is dus directeur bij de KLANTENSERVICE.
Geplaatst door:
Ferry
op December 12,2006 19:54
Re: T-mobile klantenservice is heel heel slecht en Sony Ericsson W800i is zo stuk
@Ferry: Wie ben jij en waarom kan het jou zoveel schelen?
“professor taal”? Grappig. Welke site dan?
Geplaatst door:
Alper
op December 12,2006 20:53
Re: T-mobile klantenservice is heel heel slecht en Sony Ericsson W800i is zo stuk
Oneerlijkheid,
http://marbel.info/blog/index.php/archives/2006/02/21/t-mobile-klantenservice-is-heel-heel-slecht-en-sony-ericsson-w800i-is-zo-stuk/
Geplaatst door:
Ferry
op December 14,2006 11:13
Re: T-mobile klantenservice is heel heel slecht en Sony Ericsson W800i is zo stuk
T-Mobile is niet de partij die de garantie bepalingen voorschrijft, dat is de fabrikant van het toestel, Sony Ericsson in dit geval. T-Mobile levert jou de SERVICE het toestel ter reparatie te nemen. Ze kunnen je ook simpel werg doorverwijzen naar Sony Ericsson. Ik weet zeker dat T-Mobile je geen kapot product heeft verkocht, T-Mobile levert je namelijk netwerk, en geen telefoon, dat is opnieuw Sony Ericsson. Ook weet ik zeker dat het display niet ineens kan barsten, dat kan alleen maar door val druk of stoot schade, eigen schuld dus, waar Sony Ericsson natuurlijk niet voor opdraait. Tegenwoordig bestaat ook het principe Second Opinion. Als een ander erkend Service Centrum concludeert dat het wel binnen de garantie valt helpt T-Mobile je weer verder... Ook service dus!
Geplaatst door:
Nick
op January 22,2007 21:36
Re: T-mobile klantenservice is heel heel slecht en Sony Ericsson W800i is zo stuk
@Nick, Lees mijn stukje nog een keer en denk na hoe jouw verhaal erin faalt om een duidelijke verbetering voor mijn klantenervaring te bieden.
Geplaatst door:
Alper
op January 23,2007 13:43
- Trackbacks
Er is geen trackback.
Kwalitatief Uitermate Teleurstellend produkt begrijp ik.
Ik haat het, als ze zo klantonvriendelijk zijn.