Vandaag even naar Utrecht geweest voor het Marketing3 congres.
Wat observaties:
- Ik mag dan naast de beste bakker van Delft wonen; ik kan er ‘s ochtends om 07:50 geen croissants halen1. Ik dacht dat bakkers vroeg opstonden enzo.
- NS-automaten bedienen is geen goed idee, slaapdronken al helemaal niet. Ik kwam er direct nadat ik een kaartje met korting gekocht had achter dat ik het niet kon gebruiken.
Ik gok dat 90% van de mensen die bij een automaat een kaartje koopt het koopt met het doel om het binnen een kwartier te gebruiken. Een flitsende waarschuwing dat je voor 09:00 niet met het gekozen kaartje mag reizen zou niet weg zijn. - Zo’n kaartje met korting kan dan geruild worden aan de balie (die wél open is) maar dan moet je je naam en adres opgeven en iets tekenen. Wat de NS met die gegevens doet, weet ik niet en kon me op dat moment erg weinig schelen.
- Over die automaten gesproken2, waarom leveren die dingen geen reisinformatie voor het traject dat je koopt? Ofwel live op het scherm, ofwel geprint op je kaartje.
- Zowel de treinrit Den Haag CS — Utrecht als de treinrit Utrecht — Rotterdam zijn lang genoeg3 om een aflevering van House M.D. in te kijken.
- In de file staan schijnt niet leuk te zijn, maar hebben de mensen die daarover klagen weleens de trein genomen in de spits? Juist.
- Het congres was gemengd maar interessant. Het ging over wat marketingmensen moeten doen in deze turbulente tijden. Goed dat deze professie zich ook bewust wordt van het bestaan van het internet.
- Volgens mij kan dat ongeveer nergens in Delft. [↩]
- De huidige interfaces zijn natuurlijk end-of-life omdat de OV-chipkaart als die eindelijk komt alle problemen gaat oplossen (of ons zo ver terug het stenen tijdperk in slingert dat we blij zouden zijn met de huidige problemen). [↩]
- Dankzij microvertragingen. [↩]
“Een flitsende waarschuwing dat je voor 09:00 niet met het gekozen kaartje mag reizen zou niet weg zijn.”
Maar dan zouden ze al die sappige boetes mislopen. Makes no business sense.
“In de file staan schijnt niet leuk te zijn, maar hebben de mensen die daarover klagen weleens de trein genomen in de spits? Juist.”
5 jaar lang gedaan. Ben blij dat ik daar vanaf ben!
“Het ging over wat marketingmensen moeten doen in deze turbulente tijden.”
Ha! Ehmm… Handdoek in de ring gooien? 😉
File / trein : Ook ik ben blij dat ik nu een autootje heb voor naar Utrecht. Ik ga vandaag eens proberen om tegen 9:00-en te vertrekken, kijken wat de files doen op dit tijdstip…
Je bent dan wel onderdeel van het probleem. Maar wat zijn goede strategieën om het uit te houden in de file?
Ik was vanochtend binnen drie kwartier bij Capgemini, in plaats van de gebruikelijke anderhalf uur! Echt een aanrader dus, later beginnen.
(men zegt dat eerder beginnen ook werkt, maar dan moet je wel *echt* vroeg beginnen om alle files voor te zijn..)
Verder luister ik een beetje naar de radio in de auto. Ik heb van collegae gehoord dat audio-books het ook doen in de file… (hmm, podcasts??)
Giel is dan net klaar en de meeste andere radio-DJs zijn onuitstaanbaar.
Reinier is een redelijke pro in het luisteren naar podcasts en ik lees net dit artikel. Audiobooks en language tapes zijn ook handig.